Engineeringavdelingen i Siemens Mobility leverer nøkkelpersonell inn mot en rekke ulike prosjekter, og vi søker nå en Teamleder Traffic Management Systems (TMS). Som Teamleder TMS vil du lede et faglig sterkt team bestående av 8 kollegaer. Hele engineeringavdelingen er til sammen rundt 60 personer fordelt på fem ulike team. TMS-teamet jobber med prosjekter knyttet til fjernstyring av jernbanen og T-banen med henholdsvis Bane Nor og Sporveien som kunder, hvor Siemens Mobility for tiden leverer to av landets største digitaliseringsprosjekter. Gjennom å levere det siste innen digitalisering både til jernbane (ERTMS og VICOS) og T-bane (CBTC) er vi en sentral bidragsyter i å sikre at våre kunder er godt rustet for fremtidens transportbehov.
Dine nye oppgaver og ansvarsområder vil i hovedsak dreie seg rundt ledelse av teamet, samt noe involvering i aktuelle prosjekter. Teamet har ansvar for drift, testing og feilsøking av styringssystemer innenfor plattformer som Linux og Windows. Med ansvar for en samfunnskritisk løsning, kreves det at du har god sikkerhetsforståelse og prioriterer sikkerheten i prosjektene. Sammen med teamet vil du jobbe tett med kundene som en rådgiver, og ha ansvar for testing og implementering av ny løsning for togledersentralene.
Du vil ha en variert arbeidshverdag i Siemens Mobility, og arbeidsoppgavene vil typisk være:
- Koordinering og planlegging av aktiviteter og allokering av ressurser i teamet
- Utvikle prosesser og verktøy innenfor ditt fagområde i samarbeid med Head of Engineering
- Identifisere forbedringsområder og gjennomføre forbedringsprosjekter
- Utvikle teamet gjennom individuelle kompetanseplaner samt planlegging av kompetanse og ressurser gjennom ansettelser
- Teknisk og ressursmessig støtte til salgsansvarlig ved utarbeidelse av tilbud
Hvem er du?
For å trives og gjør det godt i denne tror vi det er sentralt at du har interesse for å lede og utvikle både medarbeidere og prosesser, samt gode samarbeidsevner. Som teamleder kommuniserer du godt og bygger stødige relasjoner både internt og eksternt. Av formell bakgrunn ser vi for oss at du har teknisk kompetanse og erfaring med ledelse. Du har høyere relevant teknisk utdannelse innen enten IT eller ingeniørfag, minimum på bachelornivå.
Rollen krever at du behersker både norsk og engelsk, skriftlig og muntlig, og at du har gode fremstillingsevner. På grunn av tett samarbeid med Siemens Tyskland, er arbeidsspråket engelsk.
Vi tilbyr en jobb med store faglige og personlige utviklingsmuligheter i inn- og utland, i et inspirerende miljø som preges av høy yrkesstolthet og stor faglig tyngde. Du vil å få varierte arbeidsoppgaver med gode muligheter til å forme din egen hverdag. Siemens Mobility har engasjerte og motiverte medarbeidere som gjennom ulike prosjekter påvirker det grønne skiftet i riktig retning gjennom modernisering og digitalisering av kritisk infrastruktur.
Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser med gode pensjons-, forsikring- og arbeidstidsordninger.
Søknadsinformasjon
Jefferson Wells samarbeider med Siemens Mobility i rekrutteringsprosessen og håndterer alle henvendelser på vegne av selskapet. Registrer din CV og søk på stillingen på www.jeffersonwells.no
Merk! Søknader behandles fortløpende, og stillingen kan bli besatt før annonsefrist.
For ytterligere spørsmål om stillingen eller prosessen,
kontakt Jefferson Wells ved;
Siri Aulund: +47 478 00 825 / siri.aulund@jeffersonwells.no
Sofie Linge: +47 476 78 701 / sofie.hangaard.linge@jeffersonwells.no